20 marca 2009

Śniadania w słonecznych barwach...


Z okazji zabawy "Jajko po prostu" kombinuję ostatnio w kwestii jajecznych śniadań.I tak, zachęcona smakiem znanego Wam już jajka z pieprzem syczuańskim, wypróbowałam jajko ze sproszkowaną trawą cytrynową (do czegoś przecież trzeba ją wykorzystać) i świeżą kolendrą (oraz świeżym tymiankiem)... Byłoby genialne, gdyby jajko się tak szybko nie ugotowało na twardo ;0)

Kiedy indziej znów powstał "omlet" z sosem Worcestershire, pieczarkami i wędzonym łososiem. I on był już genialny...
  • 2 jajka,
  • łyżka sosu Worcestershire,
  • 5 pieczarek,
  • 30 g wędzonego łososia
Pieczarki pokroić w cienkie plasterki, podsmażyć na małej patelni. Dodać łososia porwanego na kawałki. Jajka rozmieszać w misce z sosem, a następnie zalać nimi pieczarki i rybę. Smażyć wedle uznania. Podawać posypany kolendrą...

12 komentarzy:

asieja pisze...

o, ten omlet to musiał byc pyszny
teraz się napatrzyłam na te twoje słoneczne zdjęcia i mam ochotę na jajka
chyba na sniadanie ugotuję:-)

Casia pisze...

Ale smakowity omlet :)

Małgoś pisze...

O, no właśnie. Ja z tymi jajcami na miękko też zawsze mam kłopot. ;-) Znaczy, na miękko one tylko z nazwy są. ;))
Ale ten omlet to cudnie wygląda! I smaki w nim takie jak lubię. Fajny pomysł!

ptasia pisze...

Ten omlet z łososiem: właśnie się obśliniłam i idę czym prędzej do kuchni :)

Pinos pisze...

Dziękuję, kobietki. U mnie dzisiaj też powtórka ;o)

Ewelina Majdak pisze...

Bo ja juz wiem :) 3 minuty i mamy na miekko z plynnym bialkiem, 5 minut i mamy na miekko z bialkiem scietym :))))
Pyszny przepis! mlask mlask

Tilianara pisze...

Bardzo ciekawe połączenia tworzysz :) Stanowczo do wypróbowania :)

Anonimowy pisze...

Świetne dodatki do jaj proponujesz. Jeszcze takich połączeń nie próbowałam :)

Anonimowy pisze...

Omlet bardzo mi się podoba. Ma dobry skład. ;-))

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

o taki omlecik bym zjadła i to w tym momencie ;)

Pinos pisze...

Dziękuję Wam. Ten omlet to jak dla mnie znakomite połączenie prostoty wykonania i smaku, więc miał już kilka powtórek...

Barwy kuchni pisze...

rzeczywiście słonecznie i wiosennie kolorowo u Ciebie :)