16 lipca 2008

Ziemniaczany tydzień

Czyli post zbiorczy dotyczący tego, co zrobiłam w ramach zabawy ogłoszonej przez Olgę z bloga Smaki Imprezy.

Po pierwsze: Sałatka ziemniaczana

Ziemniaki ugotowane w mundurkach obieramy (gdy jeszcze są gorące) ze skóry i zalewamy - nim ostygną - mieszaniną oleju sezamowego (1 łyżka), sosu sojowego (2 łyżki) i ryżowego wina Mirin (4 łyżki). W zależności od ilości ziemniaków, należy zwielokrotnić ilość sosu (u mnie na jakieś pół kilo ziemniaków było x2). Dodajemy pokrojone drobno paluszki krabowe (sprasowane mięso ryb białych ;o) i posiekany szczypiorek.


Po drugie: Babka ziemniaczana

Składniki:
1,5 kg ziemniaków
1 por
3 jajka
10 dag boczku
15 dag szynki (u mnie polska sezonowana)
1 cebula
łyżeczka siekanego świeżego rozmarynu
sól, pieprz (około łyżeczki każdego)

Ziemniaki utrzeć na grubej tarce. Odlać płyn, ale bez wyciskania.
Pokrojony w kostkę boczek podsmażyć na patelni, dodać drobno posiekaną cebulę i pora, poddusić. Pod konie dodać szynkę w małych kawałkach. Wymieszać wszystko z ziemniakami, wbić trzy jajka. Doprawić solą i pieprzem, wmieszać rozmaryn.

Formę (ja robiłam w tortownicy) nasmarować masłem i obsypać mąką (resztki mąki można strzepnąć do masy ziemniaczanej, nie zaszkodzi - o ile oczywiście te resztki to jakaś łyżka lub dwie...)

Piec około 1,5 godziny w 180 stopniach.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Droga Panno, podoba mi się Twój Blog, bardzo zaintrygował mnie przepis na różowe grule z łososiem,na pewno będą pyszne. Pozdrawiam serdecznie.
Pistacja